середа, 29 березня 2017 р.

Виховний захід "Рідну землю, де живем, Батьківщиною зовем"



                        Виховний захід
Тема. Рідну землю, де живемо, Батьківщиною зовемо.
Мета: закріпити знання учнів про Україну, її символи, розширити і поглибити поняття про те, що «я – громадянин України»; розвивати мовлення учнів, їхній кругозір, формувати громадські якості, людяність; виховувати любов і повагу до Батьківщини -  України, її символів, традицій, обрядів,до своєї рідної полтавської землі.
Обладнання : карта України, рушник, вислови
Хід заходу
І.Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми.
1.Слово вчителя.
    Україна – це наша земля, наш рідний край із славною багатовіковою історією, мудрими, талановитими людьми, з чарівною піснею, що дивує весь світ, з невмирущими традиціями, з мальовничою природою.
   Україна – це  наш рідний край,  наша дорога і мила Вітчизна , земля , де ми народились,побачили , побачили світ, почули колискову пісню,рідна мова –  це найдорожча у світі Батьківщина.
   Сьогодні ми поговоримо про нашу  Батьківщину в різних площинах.
Оголошую три напрямки діяльності нашої роботи.:
1. Україна — моя Батьківщина.
2.Полтавщина моя.
3. Полтава —  частина мого серця, моя мала Батьківщина. Рідна моя школа.

1. Перший напрямок.
Україна — моя Батьківщина.
Учениця  читає вірш.      
               Україні
Україно, рідна моя мати,
Ти вродлива і багата.
Все у тебе є :
Сині очі, чорні брови,
Русая коса.
Стан твій ніжний і дівочий
Всіх манив посеред ночі:
Турків клятих, татарву …
Чінгісхан ввірвався в хату:
Нищить все, лютує, клятий,
Хоче в крові утопити
Україну, неньку сиву,
Нас занапастити.
І поляки коси рвали,
Синів, дочок у полон брали…
Скільки горя ти зазнала,
Матінко моя?!
Але ж де взялася сила!
Всіх ти гнала і громила,
Засівала поле житом,
Щоб щасливі були діти
На твоїй землі.
І фашист топтався клятий,
Все добро вивозив з хати,
Руйнував міста і села.
Та стояла ти, на диво,
Розпростерши дужі крила,
Ворога змела!
Нас зуміла ти зігріти,
Від напасті захистити,
Золота моя!
Тож давайте в мирі жити,
Вкраїною дорожити,
Бо вона єдина в світі,
Матінка моя!                Григорій Гонтар

 Запитання  
1. Назвіть символи української державності. ( Герб, Прапор. Гімн.)
2. Назвіть авторів Гімну України. ( М.Вербицький, П.Чубинський)
3. З чим пов’язане походження міста Київ. ( заснував Кий)
4.Які держави є  сусідами України ( Росія, Білорусь, Словаччина, Угорщина, Польща, Румунія,  Молдова, Туреччина)
5. Скільки великих і малих річок протікає територією України (73 тисячі)
6.Назвіть три найбільші річки України .(Дніпро, Південний Буг, Сіверський Донець)
7.Яку назву мав Дніпро раніше ? (Борисфен)
8.Як називалася місцевість, де жили козаки ? (Запорізька Січ)
На завершення І етапу вчитель знайомить дітей з легендою про державні символи України.
Дуже давно жила жінка. І було в неї три сини. Росли вони чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Попідростали і вирішили піти у світ.
   Мамо, піду я межи люди, подивлюся на світ.
   Ну що ж , сину, йди та пам’ятай рідну домівку, а на згадку візьми з собою золоту корону з трьома промінцями, хай в далекім краю зігріває вона тебе.
Минув  час, і завдяки своєму розумові став старший син великим князем, бо трипроменева корона, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала шлях до кращого життя.
      Дали першому синові ім’я  Тризуб, а знак, що дала йому мати, назвали Гербом.
       Настала черга середнього сина : «Пустіть мене, мамо, світ подивитись.» Дала йому мати в дорогу синьо-жовтий одяг. Своїми звитяжними ділами прославляв свою матір. Одержав середній син імення Прапор.
     А там, де був менший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня, адже мати своєму молодшому синові подарувала соловейків голос. І одержав син за свій джерельний голос ім’я — Гімн.
   З давніх-давен люди за урочистих обставин виконували хвалебні пісні. Слухаючи Гімн України, завжди згадуємо історію свого народу і сповнюємося гордістю .

Лунає Гімн України.

2.Другий напрямок.
Учениця читає вірш

                  Полтавщина моя
      Земле моя , рідна Полтавщино!
      Мила солов’їна сторона,
      Де цвіте любисток і калина,
      Пахне чебрецем біля вікна.
      Благодатні надра, пишна врода!
      Аж дзвенить  від сили чорнозем.
      Коровай — найвища нагорода
      З рушником із вишитим плющем.
Хліборобське сонце, щедра нива!
Колосяться золотом поля.
Я люблю тебе, мій край, мов диво,
В серці ніжний танок журавля.
       Де синіє Ворскла у Полтаві,
       Там прекрасні парки і ліси.
       А дуби кремезні в вічній славі,
       Як зразки предивної краси.
      Обнімають даль сині кургани,
       Древньої історії сліди.
       А часи козацтва та гетьманів
       В пам’яті народній назавжди.                            Надія Гринь.




                                               Запитання
1. За часів Київської Русі територія Полтавщини входила до складу  якої землі ? (Переяславської)
2. Вона була заселена якими племенами ?        (сіверян і полян.)
3.Згідно із указом Сенату від 27 лютого 1802 р. була створена Полтавська губернія, до складу якої  СКІЛЬКИ  спочатку входило  повітів: (10 повітів Гадяцький, Золотоніський, Кременчуцький, Лубенський, Переяславський, Пирятинський, Полтавський, Прилуцький, Роменський,  Хорольський . У  цьому ж році було  створено ще 2 повіти: Костянтиноградський та Миргородський, згодом (27 березня 1803 р.) - ще три: Зіньківський, Кобеляцький, Лохвицький. Таким чином до складу Полтавської губернії стало входити 15 повітів загальною площею понад 43 тис.)

4. У якому році утворилася Полтавська область. (1937р.)
5. Скільки великих і малих річок протікає територією Полтавської області?  (73     річки)
6. Назвіть водосховища, які є  на території Полтавської області. (Кременчуцьке, Дніпродзержинське.)
7. Полтавська область багата на мінеральні води. Назвіть відомі курорти з мінеральними водами.  ( Нові Санжари, Миргород, Велика Багачка, Зіньків.)
8. Назвіть сусідів Полтавської області . (Київська, Чернігівська, Сумська, Харківська, Дніпропетровська, Кіровоградська)
3. Третій  напрямок
Полтава —  частина мого серця, моя мала Батьківщина. Рідна моя школа.
Учениця читає вірш
    Цвіти веселкою, Полтаво!
Непереможна  і прекрасна,
Немов джерельце, голосна…
Полтава, ніби сонце ясне,
Немов заквітчана весна.
Тебе люблю, як неньку рідну,
Немов кохану чарівну,
Найкращу в світі, щиру й гідну!
Як я люблю тебе одну!
     Моя наснага і натхнення,
     Політ яскравий до зірок,
    Вчорашнє, завтра й сьогодення…
    З тобою я звіряю крок.
    Ти місто щастя і любові,
    Даруєш мрію осяйну
    В піснях народних, в добрім слові.
    Як я люблю тебе одну!
Цвіти веселкою ,Полтаво,
У синім небі в висоті,
Нам всім на радість і на славу
Крокуй у далі золоті.
Щоб кожен день сіяв промінням,
Нехай дитячий сміх дзвенить!
Із Господа благословенням
Щаслива буде кожна мить!
     Мої думки завжди з тобою.
     Не розлучити нас, о ні,
     Як із любов’ю і красою,
     Що квітне в серці навесні.
     Тебе люблю, як неньку рідну,
     Немов кохану чарівну,
     Найкращу в світі, щиру й гідну!
     Як я люблю тебе одну!                                      Надія Гринь


 Запитання
1.Яка дата офіційно вважається датою заснування Полтави?  (1185, 1187)
2.Які річки протікають через Полтаву?  (Ворскла, Тарапунька, Лтава під землею.)
3.Які театри Полтави ви знаєте ? ( Ляльковий театр, Полтавський обласний  драматичний театр ім. Гоголя, Аматорський театр ОЦЕВУМ)
4.Назвіть пам’ятні місця , пов’язані з іменем нашого славетного земляка І.Котляревського  (могила, парк, зупинка, вулиця, пам’ятник, кінотеатр,літературно-меморіальний музей,музей-садиба, ліцей №1, кімнати у школах 27, 11, 12)
5. У якому році була заснована  наша  рідна школа  ?   (1938)
6. З якого року працює  історико - краєзнавчий музей "Стара Полтава" ? (з 2001 року).
7.Що розміщено у  коридорах школи? (експозиція полотен, картинна галерея)
8.Скільки кабінетів налічується у школі? ( 30 кабінетів, кабінет директора, медпункт, спортзали, актова зала, кабінети психолога, педагога організатора.)
На завершення третього етапу звучить пісня, присвячена школі  « Гімн школи»
Учитель. Діти, сьогодні ми з вами подолали ще одну сходинку свого зростання як громадянина своєї держави. Бути громадянином  — це щоденне  підтвердження  своїми добрими справами.

Немає коментарів:

Дописати коментар